Omori CD Key code kopen

Over dit spel

De RPG-makerscene is in de loop van de jaren afgenomen, en daarom voelt Omori zich bijna de geest van een vervlogen tijdperk. Hoewel het zien van de blokkerige beelden van de game als een knaller uit het verleden is, heeft deze psychologische RPG alles in zich om een ​​moderne cultklassieker te zijn.

Verhaal

Omori volgt de kindercapriolen van een groep kinderen tijdens de zomervakantie, maar in plaats van de wonderen van de echte wereld te ontdekken, verkent de groep een fantastische droomwereld, opgeroepen door een slapende jongen, de titulaire Omori. Het grootste deel van het spel speelt zich af in deze droomwereld waar de groep op zoek is naar hun vermiste vriend, maar er zijn ook delen die in werkelijkheid worden gespeeld, met name een rustige buitenwijk waar alle kinderen wonen.

Klinkt niet als een horrorspel, toch? Er zijn geen enge monsters en existentiële gruwelen in de kleurrijke droomwereld, maar dat is het hele punt. Omori kan bepaalde gebeurtenissen in de echte wereld niet beheersen of onder ogen zien en roept deze fantastische ruimte op om te ontsnappen, als een veiligheidsdeken. Ik ga de rok rond de echte gruwelen hebben om spoilers te vermijden, maar een aantal jaren geleden gebeurde er een gebeurtenis die de groep samenbindt. Elk personage kan niet ontsnappen aan de gevolgen van wat er is gebeurd en al snel beginnen deze angsten de droomwereld van Omori binnen te sluipen.

Gameplay

Het is bijna grappig dat je in deze levendige wereld speelt als de titulaire Omori, onze stille protagonist wiens apathie griezelig is. Er is iets ernstig mis met zijn kind, en dit is waar de psychologische horror van het spel vandaan komt. Zijn houding is eigenlijk begrijpelijk, als ik geplaagd zou worden door metaforische geesten en monsters, zou ik ook niets hebben om om te glimlachen.

Dit wordt doorgevoerd in de strijd van het spel. Terwijl Omori’s vodden-groep mensen als trefbalken en spatels gebruikt als wapens tegen konijnen en spruiten, is Omori’s gekozen wapen een scherp, slank mes waarmee hij vijanden snijdt en steekt, wat zoveel zenuwslopend is dan de komische ‘bonk’ van een koekenpan. .

Emotionele manipulatie

Kinderen die dodelijke wapens hanteren, voeren gevechten op dezelfde manier uit als andere turn-based RPG’s, maar met een slimme twist. Combat heeft een ‘emotioneel systeem’ waarbij de emotionele toestand van een personage invloed heeft op hoe ze vechten. Blij, verdrietig en boos werken op dezelfde manier als steen, papier, schaar, en elk van hen verbetert de groep op verschillende manieren. Een personage kan de verdediging van de partij versterken door poëzie voor te lezen om ze verdrietig te maken of een ander kinderachtig te irriteren om ze boos te maken, zodat hun aanvallen een boost krijgen.

Afgezien van genezers, zie ik vaak in RPG-feesten dat personages zelden met elkaar omgaan, maar met Omori’s emotionele toestanden voelt de groep als een enkele eenheid en poetsen ze elkaar altijd op interessante en leuke manieren. Ook als een lid van de partij sterft, verandert hun avatar in een stuk toast, wat hilarisch is.