HUMANKIND CD Key code kopen

Over dit spel

Amplitude, de studio achter Endless Space en Endless Legend, maakt een historische 4X-game die rechtstreeks kan wedijveren met Civilization 6. Het is de game die de oprichters altijd al wilden maken, en met de steun van Sega kunnen ze eindelijk realiseren als een strategisch spel met een groot budget.

Maar Humankind gaat niet over het toepassen van de bestaande mechanica van Sid Meiers nieuwste, het aanbrengen van enkele grafische verbeteringen en het daarbij laten. De visie van Amplitude verschilt aanzienlijk van de gevestigde blauwdruk, met de nadruk op multiculturalisme en aanpassing aan de situatie in plaats van vast te houden aan één aanpak.

Hier is alles wat we weten over het mogelijke einde van “Civilization” zoals we die kennen, Humankind.

Het personagesysteem van de Humankind

Aangezien je niet speelt als een reeds gevestigde cultuur in Humankind, kun je niet zo goed de controle overnemen van een gevestigd historisch figuur. Dat betekent dat het aan jou is om je personage te ontwerpen zoals je zou kunnen in een RPG, door alle schuifregelaars op het maximum te zetten en te zien hoe grotesk je je uiterlijk kunt pushen voordat je ze uiteindelijk allemaal opnieuw instelt en tot een iets aantrekkelijkere versie van jezelf komt.

Zoals te zien is in de tweede trailer, is er natuurlijk veel ruimte voor visuele indicatoren van verschillende culturen, maar het is niet duidelijk hoe gedetailleerd je kunt zijn over je creatie. Sims 4-stijl ooglid- en oorlelschuifregelaars, alstublieft, Amplitude.

Humankind draait helemaal om Fame, omdat “je geen geschiedenis kunt winnen”

Hoe leuk het ook is om vanaf het begin van de mens te besluiten een wetenschappelijke overwinning na te streven en dat doel duizenden jaren lang onwankelbaar na te streven – en het is heel plezierig – het is niet erg realistisch, toch?

Dus wat heeft het voor zin om Humankind te spelen? Eigenlijk draait het allemaal om roem. Dat personage dat je aan het begin van het spel hebt gemaakt, krijgt bekendheid omdat je van alles hebt gedaan. Zeker, vijandige aanvallers verslaan, maar ook vreedzame activiteiten zoals het bouwen van indrukwekkende dingen of het hebben van een enorme stad. Roem wordt uitgedrukt in sterren, en in totaal zijn er in elk tijdperk 21 sterren beschikbaar. Meer dan zes tijdperken, dat zijn 126 mogelijke sterren.

Terrein is een groot probleem in Humankind

Amplitude heeft een ontwikkelaarsvideo uitgebracht waarin wordt uitgelegd hoe het terrein een rol speelt bij het claimen van de overwinning voor je beschaving. Hoge grond is natuurlijk handig voor gevechtsvoordelen, maar het is ook beter voor scouting. Als je door een vallei loopt, wordt je zicht belemmerd, maar als je over een plateau loopt, kun je verder kijken. Het vinden van interessante locaties zal ook belangrijk zijn. Door opmerkelijke oriëntatiepunten te vinden, zoals de grootste woestijn of oceaan, kun je ze een naam geven en extra bekendheid claimen voor je beschaving. Hetzelfde geldt voor unieke natuurwonderen.