Godfall CD Key code kopen

Godfall van Counterplay Games, is een actiegame met een nogal dwaze reeks verhaalrichtlijnen. In dit universum dragen krijgers “Valorplates”, wat in feite gigantische harnassen zijn die allemaal verschillende redenen hebben om te bestaan. Je kunt de bug worden, de leeuw in al het promotiemateriaal van de game, enzovoort.

Verhaal

Het is jouw taak om Macros, de verrader, neer te halen, die van plan is op te stijgen naar goddelijkheid: vandaar de titel van het spel. Je bereikt dit door op een Highlander-achtige moordpartij van zijn gevolg te gaan, die je op hun beurt hun kracht schenken. Het is overdreven en neemt zichzelf soms veel te serieus, en het is ook heerlijk. Er is misschien een bepaald soort persoon voor nodig om echt van deze esthetiek te genieten, maar de decadentie van de hele jaren ’90 wordt gewaardeerd om zijn brutaliteit.

Gameplay

De eigenlijke gameplay is erg lineair, want nogmaals, het is actiegericht. Je springt in fasen met tonnen optionele doelen en stukjes buit, maar je wordt vooral aangemoedigd om je een weg te banen naar het einde van het kritieke pad, waarbij je spirituele (detective) visie gebruikt om te voorspellen waar je heen moet. Er is zo weinig of zoveel inhoud als je wilt, afhankelijk van je humeur: vooral als je de eindspeluitdagingen hebt bereikt. Bijna alles omvat het tot pulp slaan van wezens of mensen.

Ik denk dat wat ik het meest waardeer aan Godfall, vooral de gevechtsnuances zijn. Het voelt meteen leuk uit de poort, want het slaan van getimede parries, het balanceren van lichte en zware aanvalscombo’s en schildworpende dwazen en vervolgens naar binnen rennen voor een snelle afmaker, is allemaal een vroege basis voor wat komen gaat. Na verloop van tijd begon ik me er echt in te verdiepen, nieuwe talenten te kopen, nieuwe Valorplates te verwerven en verschillende wapens uit te proberen.

Uitbreiden

Hoewel ik de neiging heb om vast te lopen in een routine bij het spelen van actiespellen, steekt Godfall eigenlijk een hand uit als het gaat om vertakken. Technieken zoals het opladen van de kracht van een niet-uitgerust wapen zijn bevrijdend, omdat het experimenten en constant wisselen van wapens aanmoedigt. Je kunt de ontwikkelaars vertellen dat ze hier echt hun best hebben gedaan in de strijd, waardoor andere elementen van Godfall op de loer liggen. Dit is een systeem waarvoor ik eigenlijk tijd heb doorgebracht in het “lab” (de in-game trainingsruimte).

Nogmaals, het is erg belangrijk dat je begrijpt dat, zoals bij veel op buit gebaseerde spellen ervoor, niet alles erg goed doordacht was. Maar wat de actie betreft, was er hier duidelijk een plan. Het kan een rommelige game zijn die direct in een aantal historische lanceringstitels past. De gebruikersinterface is extreem onhandig en dwingt spelers vaak om handmatig een volledig menu te verlaten bij het uitrusten van items, in plaats van je terug te brengen naar het juiste submenu.