Ghostrunner CD Key code kopen

Ghostunner is een first-person actie-platformgame die zich afspeelt in een Cyberpunk-toekomst. Je speelt als een Ghostrunner die wordt gewekt door The Architect, een gevangene, die in een laatste poging om zichzelf te redden een beroep op je doet. Nadat je The Architect hebt bevrijd, moet je de toren beklimmen waar de laatst bekende mensen wonen na een apocalyptische ramp aan de oppervlakte om de despotische heerser, Mara, te doden. Onderweg ontmoet je ook Zoe, een lid van de verzetsgroep tegen Mara.

Verhaal

Het verhaal van Ghostrunner is niet overdreven uniek, dus je zult hier geen opnieuw uitgevonden wiel vinden. Een despotische heerser moet omvergeworpen worden voor het welzijn van de mensheid, maar natuurlijk is niet alles wat het lijkt. Als je eerder cyberpunk hebt gespeeld of gelezen, zal niets je hier verbazen. Het verhaal wordt allemaal verteld door middel van voice-overs in je hoofd, dus het is niet overdreven opdringerig, wat fijn is als je niet overdreven geïnteresseerd bent in het verhaal.

Gameplay

Wat me aanvankelijk naar Ghostrunner trok, was de gameplay en dat is waar de game absoluut uitblinkt. Als Ghostrunner heb je de mogelijkheid om op muren te rennen, door de lucht te rennen en vijanden uit te hakken met je katana. De basis gameplay-cyclus is arena-gebaseerde gevechten afgewisseld tussen wall-running en platform-gebaseerde puzzels.

De strijd is kinetisch en goed ontworpen, aangezien elke arena je alle tools geeft die je nodig hebt om je vijanden te verslaan, maar je ook genoeg vrijheid hebt om je plan uit te voeren zoals je wilt. Het is gemakkelijk om vast te zitten in een enkele oplossing, maar Ghostrunner beloont verkenning en het gebruik van al je beschikbare krachten met verborgen paden en betere hoeken om je tegenstanders met voordeel aan te vallen. Het is een mooie gelegenheid om na de tiende keer dat je stierf op rij, elke keer hetzelfde te proberen.

Een evenwichtige moeilijkheid

Ghostrunner maakt gebruik van een meesterlijk uitgebalanceerde moeilijkheidsgraad door je langzaam kennis te laten maken met nieuwe vijanden en ervoor te zorgen dat je wat tijd krijgt om te leren hoe je ze een op een kunt verslaan. Als je eenmaal alle ervaring hebt die je nodig hebt, worden de vijanden erin gegooid met anderen die je al hebt ontmoet en in een volledig verkenbare arena gegooid. Het zorgt ervoor dat het spel nooit oneerlijk aanvoelt, maar dat betekent niet dat het gemakkelijk is.

De baasgevechten zijn ook verfijnd om je kennis van niet alleen je vaardigheden, maar ook het gebruik van je omgeving uit te dagen. In de afgelopen jaren ben ik de baasgevechten nogal moe geworden, want buiten de Soulsborne-serie lijkt geen van hen meer geïnspireerd op mij. Ghostrunner trotseert mijn oude afgematte geest en zorgt ervoor dat er alleen een baasgevecht ontstaat als ze weten dat het impact zal hebben en een passende coda in een boog van het spel.